الاثنين، 29 يوليو 2013

خاف من خيالك 2

هو الاحسن ايه ؟؟؟...........
ان حياتى تكون واقعيه كده ومركزه فى الى بيحصل حواليا وعايشه الواقع قوى ومنغمسه فى تفاصيله
ولا ان الواحد يبقى خيالى ورايق كده ومريح دماغه من الواقع والى فيه وقاعد فى خياله مرحرح ومأنتخ كده
هو ايه الصح فى الحالتين؟؟؟؟؟؟؟
انا دلوقت فى منطقه متأرجحه بين الاتنين
بشاور عقلى انى اهرب للخيال ..........................واتجنن يعنى...اه ماهو اصل المرادف لكلامى ده انى عاوزه اتجنن
طيب هو الجنون اختيارى ولا اجبارى....هه؟؟؟
يعنى مثلا لو حد فى المرحله الى انا فيها دى وقرر انه ينسحب من الواقع المرير...( الى احنا ....مش عيشينه ده .......)..ويروح خياله المريح البرح البحرى المرحرح.........وقعد هناك واستمخ من القعده فنسى سكه الرجوع وبقى هو ده الى راح فى سكه الى يروح ميرجعش ........يبقى .ده ايه ؟؟؟.......
اختار جنونه ؟؟؟؟....
ولا هو بس حب يستريح شويه هناك بس نسى يرجع ازاى؟؟؟
طب انا لو عرفت حد السكه قبل ما اروح واتأخرت شويه.... الحد ده حيفتكر يروح يجبنى ويرجعنى للواقع ولا مش حيعرف يروح اساسا؟؟؟؟
طب انا لو رسمت خريطه واخدتها معايا.....يمكن اعرف ارجع؟؟؟
طب هو انا عاوزه ارجع اساسا؟؟؟
طب هو خيالى ده له عنوان.؟؟
وهنا بدأت اخرف
عنوان ايه ؟؟؟...................ده توهه كده....وسعايه......
...حته فاضيه وواسعه.............كل شويه املاها شويه حاجات واما ازهق من الحاجات دى امسحها تانى واملاها بجديد مختلف....
وهو ده التغيير الى على حق
تعرفوا لو وصفتلكوا خيالى ده يمكن تحبوا تيجوا عندى شويه
واهو القى حد غيرى يعرف السكه برضه ونرجع سوا
ويمكن تحبوا القعده فتنوا هناك معايا
الله طب ونبقى عملنا ايه؟؟؟
انا بروح هناك اساسا عشان مشفش خلقه حد منكوا
نرجع للمشكله المعضله........انا عاوزه اروح واجى براحتى  وخايفه اروح وماعرفش ارجع فاتحبس هناك..............
لسه حته من عقلى شغاله وبتلح عليا انى اتمسك بواقعى شويه اكتر
بس لحد امتى الحته دى حتفضل شغاله؟؟؟؟
امتى حتستسلم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق